Hästbloggar
1.Jag vill gärna ha in lite tips och råd för att få Billy att stärka sig i sina bogmuskler och bli bredare över bogarna. Det är stor skillnad mot när han kom, men behöver ännu mer muskler.... tips?
 
2. Han är väldigt snubblig..... för tre veckor sen gick han ner på knä i skritt på långa tyglar, slog själv i huvudet och jag for av! Han gick sedan 5 dagar senare ner på knä igen. Denna gången red jag barbacka med kontakt i tyglarna, men satt för en gångs skull kvar. Hur får jag honom att se vart han sätter sina fötter? Förutom bommar, markarbete och rida rätt ut i skogen då.
 
3. Svårt att hålla galoppen. Vi jobbar ständigt på att stärka galoppen. När jag fattat galopp ställer jag mig alltid upp i lätt sits för att få honom att gå fram mer. Vet att det tar tid och att man får ha tålamod men tar gärna emot tips och råd för övningar mm jag kan göra för att stärka galoppen.
 
Skriv gärna kommentarer, och nämn gärna era tips med dessa nr 1-3 för att jag lättare ska hålla isär dom.

Kommentera

Publiceras ej