Hästbloggar
Ja, det börjar gå mot inridningstider och jag börjar kolla mer och mer på utrustning jag vill börja med osv. Så här kommer ngra whanties!!!!
 
Bla detta tränset, ett Rambo Micklem Multibridle. Ett träns du han rida både bettlöst och med bett. Sjukt snyggt och även anatomiskt! Det finns inga tryck på känsliga nervbanor och heller inte på Molar tänderna i övre käken.Det är även en longeringskapson, det finns en ring i fram på nosgrimman.
Det bettlösa finns i tre olika alternativ, tre olika styrkor. mild till stark, och jag ser detta som en kanonträns för mig. Då jag är lite inne på att kunna rida Billy bettlöst. En liten bonus är att lädret är tillverkat av miljövänligt vegetabiliskt garvat läder! Win-win!
 
 
Med bett
och nedan utan! Bilder från Google!
 
Jag vill även ha dessa, kanske inte just detta märket, men liknande skydd iaf! Priset spelar inte mig någon roll, är ingen märkesnörd. De ska i vilket fall vara vita!:)
 
 
Två olika dressyrschabrak från Hööks!
 
 Heller inga dyra, men de är sjukt snygga och
 jag tycker att de håller sin funktion i vilket fall:)
 
 Funderar även på ett liknande i vitt!
 
 
Älskar brunt och blått, vet dock inte hur snyggt de är
med brunt på en brun häst... lite nojig kanske, men!
 
Blått och rött är några färger som jag tycker passar på
bruna hästar, även beige... men ett rött dressyrschabrak.....
NÄ, tack!
 
 
 
 
 
Även en typ av förbygel, istället för min enka och tråkiga martingal... dock är den ju bra eftersom man kan använda den som halsring med. Men tror det funkar bra med en förbygel med. En liknande denna fast i svart då givetvis.
 
En rundsydd gramantygel, ärligt talat äger jag ingen....men känner att jag vill ha en! Använder man den rätt är det ett mycket bra verktyg! Också från Hööks!
 
Lite nytt är ju aldrig fel:D

1 kommentarer

Emma

27 Jan 2014 21:01

Älskar det tränset! Funderar själv på att köpa det :)

Svar: Ja det är sjukt snyggt! Verkar väldigt användbart:)
liiindafalk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej